• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få hjälp med lån av bekant

Eriknikas

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
0
Poäng
6
Ska försöka vara så kortfattad som möjligt. Har inlett en utmätning nu och skulle behöva få ihop ett lån på ca 300.000 för att samla allt där.

Har smusslat lite med min gifta chef, hon har även barn. Kan tillägga att jag är ca 25 och hon ca 45.

Hon vet ju om att hela hennes familj hänger på mig, dvs att jag håller tyst om detta.

Tror ni att hon skulle ta ett lån åt mig på ca 300k och stå på det fram till att jag kan ta ett eget?

Blev kanske lite familjeliv-tråd över detta men kul att höra vad ni tror
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 372
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Utpressning är ett brott enligt 9 kap 4 § brottsbalken och straffet är fängelse i högst två år.

Med det sagt så är det ju inte utpressning om du frågar henne snyggt om hon kan hjälpa dig med att ta lån.

Säger hon nej är det dock nej, börjar du prata om att "outa" ert privatliv så åker du in så att det visslar om det. Bevisläget kommer vara gott och det är ett tämligen allvarligt brott.
 

Eriknikas

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
0
Poäng
6
Ska absolut inte utpressa henne, men kanske tänker hon att jag gör henne en tjänst o då får en tillbaka.

Hon kanske tänker att om hon säger nej så kanske jag börjar prata även om inte utpressning är inblandat
 

Eriknikas

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
0
Poäng
6
Kan erbjuda låt säga 10.000 för att göra de åt mig plus att vi kan skriva skuldebrev, så en bra affär för båda?
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Ska försöka vara så kortfattad som möjligt. Har inlett en utmätning nu och skulle behöva få ihop ett lån på ca 300.000 för att samla allt där.

Har smusslat lite med min gifta chef, hon har även barn. Kan tillägga att jag är ca 25 och hon ca 45.

Hon vet ju om att hela hennes familj hänger på mig, dvs att jag håller tyst om detta.

Tror ni att hon skulle ta ett lån åt mig på ca 300k och stå på det fram till att jag kan ta ett eget?

Blev kanske lite familjeliv-tråd över detta men kul att höra vad ni tror

Du är knäpp,
1.Vad har eran ålder för betydelse?
2.Varför tar du inte ett eget lån,du har ju åldern inne?
3.Hon har ju inget med din kassa ekonomin att göra,känns ju att du vill utnyttja henne p g a eran hemliga affär.
Jag tycker att det är en dålig stil,men du kan ju alltid fråga.
Utav mig hade du fått ett stort fett nej och kanske man hade haft lust att daska till dig en aning.:mad::mad::mad:
 

Eriknikas

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
0
Poäng
6
Du är knäpp,
1.Vad har eran ålder för betydelse?
2.Varför tar du inte ett eget lån,du har ju åldern inne?
3.Hon har ju inget med din kassa ekonomin att göra,känns ju att du vill utnyttja henne p g a eran hemliga affär.
Jag tycker att det är en dålig stil,men du kan ju alltid fråga.
Utav mig hade du fått ett stort fett nej och kanske man hade haft lust att daska till dig en aning.:mad::mad::mad:
No shit Sherlock att jag försöker spela på affären.
Nja tror inte du hade varit så himla cool i en sådan situation. Du lever säkert ensamt..
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
No shit Sherlock att jag försöker spela på affären.
Nja tror inte du hade varit så himla cool i en sådan situation. Du lever säkert ensamt..
No Shit Sherlock, är jävligt gift och gillar inte otrohet,så tänker inte ens ventilera mina åsikter om det.
Komenterar enbart ekonomin, Sherlock.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Ska försöka vara så kortfattad som möjligt. Har inlett en utmätning nu och skulle behöva få ihop ett lån på ca 300.000 för att samla allt där.

Har smusslat lite med min gifta chef, hon har även barn. Kan tillägga att jag är ca 25 och hon ca 45.

Hon vet ju om att hela hennes familj hänger på mig, dvs att jag håller tyst om detta.

Tror ni att hon skulle ta ett lån åt mig på ca 300k och stå på det fram till att jag kan ta ett eget?

Blev kanske lite familjeliv-tråd över detta men kul att höra vad ni tror
Detta låter genomruttet helt ärligt. Ge fan i detta. Ärligt.
 

Skuldsatt80

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2019
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
51
Haha känner igen mig! För ett tag sen träffade jag min chef med.

Hon är också gift , hon köpte hela tiden saker till mig och swishade pengar.

Dock bad jag aldrig om något..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp